DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Matematiksel İktisat I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 213
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin asıl amacı ekonomik analizlerde kullanılan matematiksel yaklaşımların temel araçlarını öğretmektir. Bir diğer amaç ise bu araçlarla değişik ekonomik problemleri ilişkilendirmektir. Bu derste özellikle statik analiz, karşılaştırmalı statik analiz, optimizasyon problemlerinin kurulumu ve analizi konuları ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Matematiksel araçları kullanabilecektir.
  • Ekonomik modelleri matematiksel olarak tanımlayabilecektir.
  • Denklem sistemlerini hem değişken eleme yoluyla hem de lineer cebir yoluyla çözebilecektir.
  • Matris cebiri kullanarak girdi çıktı ekonomisini analiz edebilecektir.
  • Kıyaslamalı statik analiz yapabilecektir.
  • Optimizasyon problemlerini çözebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste cebir ve temel kalkulus kullanılacaktır. Ders aşağıdaki konular üzerine yoğunlaşacaktır: statik analiz, matris cebiri ve doğrusal modeller, karşılaştırmalı statik modeller, optimizasyon.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matematiksel Ekonomi ve Ekonomik modellerin Yapısı Chiang Chapter 1, 2
2 Ekonomide Denge Analizi Chiang Chapter 3
3 Doğrusal modeller ve Matris Cebiri Chiang Chapter 4
4 Doğrusal modeller ve Matris Cebiri Chiang Chapter 5
5 Doğrusal modeller ve Matris Cebiri Chiang Chapter 5
6 Türevin Kuralları ve Kıyaslamalı Statik Analizde Kullanımı Chiang Chapter 7
7 Genel Fonksiyon Modellerinin Karşılaştırmalı Statik Analizi Chiang Chapter 8
8 Vize
9 Optimizasyon Chiang Chapter 9
10 Birden Çok Değişkenli Durum Chiang Chapter 11
11 Birden Çok Değişkenli Durum Chiang Chapter 11
12 Eşitlik Kısıtlarıyla Optimizasyon Chiang Chapter 12
13 Eşitlik Kısıtlarıyla Optimizasyon Chiang Chapter 12
14 Tekrar
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Chiang, A.C., ‘Fundamental Methods of Mathematical Economics\', McGraw Hill, 2005, 4. Baskı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

X
6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

X
7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest